Kontakt:
Izba Administracji Skarbowej w Opolu
ul. płk. Witolda Pileckiego 2
45-331 Opole
Tel. 77 440 32 08, 77 440 32 49, 77 440 32 28, 77 440 33 23
E-mail: cksw.ias.380000@mf.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie poczty)
Zadania Centrum Kompetencyjnego Spraw Wierzycielskich
1. Do zadań Pierwszego Działu Centrum Kompetencyjne Spraw Wierzycielskich należy
- standaryzacja procesów realizowanych przez komórki spraw wierzycielskich w kraju,
- badanie efektywności realizowanych procesów i wdrożonych rozwiązań;
- sygnalizowanie Ministerstwu Finansów uzasadnionych potrzeb zmian legislacyjnych oraz opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących obszarów wierzycielskich;
- współpraca z Ministerstwem Finansów, dyrektorami izb administracji skarbowej oraz naczelnikami urzędów skarbowych w zakresie wdrożenia jednolitych zasad działania w obszarze wierzycielskim;
- współpraca z Ministerstwem Finansów, dyrektorami izb administracji skarbowej oraz naczelnikami urzędów skarbowych w zakresie monitorowania i bieżącej oceny poziomu zaległości podatkowych;
- koordynowanie realizacji zadań centralnych, w tym pozyskiwanie danych oraz informacji z urzędów skarbowych;
- koordynowanie zadań w zakresie bieżącego szkolenia pracowników komórek wierzycielskich;
- sprawowanie funkcji koordynacyjnej nad trenerami w zakresie tworzenia modułów szkoleniowych i ich ocena pod względem merytorycznym;
- wsparcie Centrum Mandatowego w zakresie obsługi mandatów w pełnym zakresie w SSP Mandaty,
- reprezentacja potrzeb i interesów użytkowników systemów wytwarzanych w ramach SSP w obszarze Mandaty – w tym w szczególności dotyczy to artykułowania wymagań biznesowych dla tych systemów; prawidłowe i kompletne określenie wymagań biznesowych oraz opisywanie procesów biznesowych,
- udział w testach nowych lub zmienianych funkcjonalności oraz potwierdzanie ich wdrożenia w systemie produkcyjnym w zakresie SSP Mandaty,
- wsparcie Jednostek Nakładających Grzywny w zakresie wprowadzania informacji na PUE oraz utrzymanie możliwości ciągłości pracy przez JNG, w tym m.in. nadawanie i odblokowywanie loginów i haseł,
- wsparcie pracowników izb administracji skarbowej w zakresie prowadzenia w SSP magazynów formularzy mandatowych,
- bieżąca współpraca z Centrum Kompetencyjnym Egzekucji Administracyjnej,
- redagowanie strony intranetowej Centrum oraz dbałość o aktualność treści tam zamieszczanych;
- upowszechnianie informacji o produktach Centrum Kompetencyjnego Spraw Wierzycielskich oraz nadzór nad ich wdrożeniem.
2. Do zadań Drugiego Referatu – Centrum Kompetencyjne Spraw Wierzycielskich
- analiza danych zawartych w systemach informatycznych oraz podejmowanie działań w kierunku wykorzystania wyników analizy w bieżącej pracy komórek wierzycielskich w urzędach skarbowych i izbach administracji skarbowej.
- inicjowanie zmian w systemach informatycznych, tworzenie zasad raportowania oraz opracowywanie raportów,
- opracowywanie założeń, planów i schematów działań mających na celu zmniejszenie poziomu zaległości podatkowych,
- koordynowanie działań w zakresie wdrożenia założeń, planów i schematów działań mających na celu zmniejszenie poziomu zaległości podatkowych,
- wsparcie komórek wierzycielskich w ramach prowadzonych spraw w systemie SSP,
- wsparcie użytkowników w zakresie obsługi postępowań oraz obsługi bezpośredniej w SSP w zakresie czynności windykacyjnych należności obsługiwanych w SSP,
- reprezentacja potrzeb i interesów użytkowników systemów wytwarzanych w ramach SSP w obszarze Spraw Wierzycielskich – w tym w szczególności dotyczy to artykułowania wymagań biznesowych dla tych systemów; prawidłowe i kompletne określenie wymagań biznesowych oraz opisywanie procesów biznesowych;
- udział w testach nowych lub zmienianych funkcjonalności oraz potwierdzanie ich wdrożenia w systemie produkcyjnym w zakresie SSP obszarze Spraw Wierzycielskich,
- przygotowywanie wytycznych/instrukcji dla pracowników urzędów skarbowych i izb administracji skarbowej w zakresie obsługi spraw przez komórki wierzycielskie w systemie SSP,
- wykonywanie zadań II linii wsparcia w zakresie obsługi SSP czynności windykacyjne.