Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Organy państwowe obowiązane są przyjmować w sprawach skarg i wniosków w ustalonych przez siebie dniach i godzinach. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski można wnosić:
- bezpośrednio w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 2 w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach urzędowania (7.30–15.30), w Kancelarii Izby,
- drogą pocztową na adres: Izba Administracji Skarbowej w Opolu, ul. płk. Witolda Pileckiego 2, 45-331 Opole,
- faksem pod nr tel. 77 456 43 13
- pocztą elektroniczną na adres mailowy : sekretariat.ias.opole@mf.gov.pl
- elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym)
Skargi i wnioski można również składać w każdej jednostce organizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej podległej organizacyjnie Izbie Administracji Skarbowej w Opolu w godzinach urzędowania, wg zasad ich składania przewidzianych dla danej jednostki.
Skargi oraz wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku ustnego wniesienia skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Izby Administracji Skarbowej w Opolu sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
Przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Opolu przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach od 14.00 do 15.30 w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Opolu ul. płk. Witolda Pileckiego 2, II piętro.
Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie wizyty. Osoby zainteresowane przyjęciem w innych godzinach lub w innym dniu tygodnia również prosimy o wcześniejsze ustalenie dogodnego terminu osobiście lub telefonicznie.
Kontakt:
Sekretariat Izby Administracji Skarbowej w Opolu:
tel. 77 440 32 00
fax 77 456 43 13
e-mail:sekretariat.ias.opole@mf.gov.pl
W Izbie Administracji Skarbowej w Opolu skargi i wnioski przyjmuje Referat Audytu Wewnętrznego i Kontroli Wewnętrznej od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.