Wskazówki dla osoby, która chce złożyć wniosek o rozłożenie na raty
Możesz złożyć wniosek jeśli jesteś:
- osobą, która otrzymała mandat,
- pełnomocnikiem osoby, która otrzymała mandat i posiadasz pełnomocnictwo,
- przedstawicielem ustawowym niepełnoletniej osoby, która otrzymała mandat,
- opiekunem lub kuratorem ukaranego, który jest ubezwłasnowolniony całkowicie lub częściowo i posiadasz postanowienie sądu, z którego wynika, że jesteś opiekunem lub kuratorem
Co musisz zrobić przed złożeniem wniosku
Zapłać opłatę skarbową w wysokości 10 zł na rachunek Urzędu Miasta Opola
03 1160 2202 0000 0002 1515 3249.
W opisie przelewu wskaż, że jest to :
- opłata od decyzji o rozłożeniu na raty mandatu,
- podaj swoje imię i nazwisko oraz PESEL.
Nie musisz płacić opłaty, jeśli do wniosku dołączysz aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa.
Jakie dokumenty musisz złożyć
- wniosek o rozłożenie na raty - pobierz wniosek,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 10 zł od decyzji o rozłożeniu na raty, albo aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa,
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli korzystasz z pełnomocnika wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w kwocie 17 zł,
- orzeczenie sądu o ustanowieniu kuratora albo opiekuna, jeżeli reprezentujesz osobę, która jest ubezwłasnowolniona całkowicie lub częściowo,
- oświadczenie o stanie majątkowym - pobierz oświadczenie,
- kopie dokumentów, które potwierdzają sytuację zdrowotną (np. orzeczenie o niepełnosprawności), pozycję na rynku pracy (np. umowa o pracę, zaświadczenie o statusie bezrobotnego, legitymacja emeryta lub rencisty) oraz inne dochody i wydatki (np. faktury lub paragony zakupu leków, usług telefonicznych, Internetu),
- kopię odcinka C mandatu, który otrzymałeś.
Ważne!
Pamiętaj, że:
- potrzebujemy kompletu dokumentów, aby prowadzić sprawę,
- musisz podpisać wniosek i oświadczenie o stanie majątkowym,
- we wniosku warto podać numer telefonu, pod którym jesteś dostępny, oraz adres mejlowy, z którego korzystasz,
- wniosek możesz złożyć w każdym czasie, wtedy, kiedy tego potrzebujesz.
Jak złożyć wniosek
Wniosek z dokumentami możesz:
- przesłać pocztą – na adres: Centrum Mandatowe w Nysie, ul. Stanisława Moniuszki 9-10, 48-300 Nysa,
- elektronicznie – za pośrednictwem ePUAP na nr: /glhcw67482/skrytka
- elektronicznie – na portalu eUrząd Skarbowy w zakładce ZŁÓŻ DOKUMENT akcja PISMO OGÓLNE
- złożyć osobiście lub przez pełnomocnika
Postępowanie prowadzi Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu (dalej: Naczelnik).
Decyzja o przynaniu rat jest uznaniowa. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Nie zawsze otrzymasz raty. Przy podejmowaniu decyzji, Naczelnik oceni, czy będziesz w stanie spłacać mandat w ratach. Weźmie pod uwagę:
- kwotę, o rozłożenie której wnioskujesz,
- Twoją sytuację materialną, rodzinną i zdrowotną,
- ilość rat, ich wysokość oraz terminy płatności, które zaproponujesz we wniosku.