Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej.
W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy są obsługiwani w urzędach skarbowych przed trzy dni w tygodniu (poniedziałek, środę i piątek).
Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy w regionie obsługują podatników przez dwa dni w tygodniu.
Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie.
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl ( link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym),pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych, urzędów skarbowych oraz na stronie podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym)
Natomiast w serwisie biznes.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
Infolinia KIS
Krajowa Informacja Skarbowa udzieli Ci informacji podatkowych i celnych przez telefon:
• 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych)
• 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych)
• +48 22 330 03 30 (z zagranicy)
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00.
Zachęcamy również do zadawania pytań drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny na Portalu Podatkowym.
Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, na stronie Portalu Podatkowego (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) należy wybrać pozycję Skontaktuj się z nami, a następnie opcję „Pytanie e-mail".
Czat z konsultantem KIS dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza na Portalu Podatkowym w zakładce Skontaktuj się z nami – chat z konsultantem.
Wizyta w urzędzie
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta w urzędach skarbowych przez trzy dni w tygodniu:
• poniedziałek od 12:00 do 18:00
• środa od 9:00 do 15:00
• piątek od 9:00 do 13:00
W Krajowej Informacji Skarbowej klienci mogą załatwiać sprawy osobiście przez dwa dni w tygodniu:
• środa od 9:00 do 15:00
• piątek od 9:00 do 13:00
We wszystkich jednostkach KAS klienci są przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności. Prosimy o stosowanie się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów.
W pozostałe dni obsługa podatników odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-usługi, e-PUAP i telefonicznie.