Jeśli otrzymałeś przesyłkę pocztową, która nie dotyczy Ciebie lub domownika, możesz ją zwrócić operatorowi pocztowemu. Stanowi o tym art.39 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 896).
Możesz ją zwrócić w jeden z wybranych sposobów:
- Wrzuć przesyłkę do skrzynki na zwroty (jeśli taka skrzynka została umieszczona przez właściciela lub współwłaściciela nieruchomości);
- Przekaż przesyłkę w placówce pocztowej operatora pocztowego, który przyjął opłatę za usługę pocztową, osobie przez niego upoważnionej;
- Przekaż przesyłkę osobie upoważnionej do doręczania przesyłek przez operatora pocztowego, który przyjął opłatę za usługę pocztową;
- Wrzuć przesyłkę do nadawczej skrzynki pocztowej wyznaczonego operatora. Zanim to zrobisz nanieś na niej napis „ZWROT".