Urząd Skarbowy w Strzelcach Opolskich
Siedziba Urzędu Skarbowego w Strzelcach Opolskich znajduje się przy ulicy Opolskiej 13.
Na czele Urzędu stoi Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Opolu.
Naczelnikowi w pracy pomagają zastępcy oraz pracownicy.
Urząd Skarbowy w Strzelcach Opolskich jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W całym kraju jest wiele takich urzędów skarbowych.
KAS w naszym województwie
Opolską KAS tworzą:
- izba administracji skarbowej;
- urzędy skarbowe (13);
- urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (1) i oddziały celne (2).
Czym zajmuje się urząd skarbowy ?
Urząd skarbowy pobiera podatki i zaległości podatkowe.
Urząd prowadzi też kontrole podatkowe, czyli sprawdza, czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd zapewnia wpływy z podatków do budżetu państwa.
Z podatków opłacane są podstawowe potrzeby państwa i jego obywateli.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Urzędu znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo (link otwiera nowe okno w tym samym serwisie).
Kontakt z Urzędem Skarbowym w Strzelcach Opolskich
Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
-
skorzystać z usługi tłumacza języka migowego on-line, która umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej oraz dowolnego urządzenia z kamerą. Usługa ta jest dostępna w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00,
-
złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy w Strzelcach Opolskich, ul. Opolska 13, 47-100 Strzelce Opolskie,
-
wysłać e-mail na adres: us.strzelce-opolskie@mf.gov.pl (link otwiera nową wiadomość w programie obsługi poczty elektronicznej),
-
wysłać fax na numer: 77 461 28 29 wew. 316,
-
skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numery telefonu: 77 461 35 69, 77 461 42 78,
-
skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania: poniedziałek od 8:00 do 18:00, wtorek - piątek od 8:00 do 15:00,
-
skorzystać z elektronicznej platformy usług administracji publicznej e PUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
W kontakcie z naszym urzędem osoba słabo słysząca może także skorzystać z systemu pętli indukcyjnej przy oznaczonym stanowisku na sali obsługi i w punkcie rejestracji wizyt.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących (link otwiera nowe okno w tym samym serwisie).